Sunday, February 19, 2023

Hänt en del

På många sätt en ganska ordinär söndag, men det är också en söndag som sätter punkt för en onekligen ganska händelserik vecka. Hockey, På spåret-final och choklad i all ära, men jag har fått mycket jobb gjort, det har slutförts ytterligare en tidning och allt det jag för en vecka sedan var osäker hur sjutton det skulle hinnas med blev gjort på kanske inte ett kick men betydligt fortare än jag trott, och det trots att jag återhämtat mig från sjukdom och stundtals varit rätt seg och orkeslös. Jag har börjat lära känna en väldigt intressant och trevlig och rolig ny människa, och oavsett vilken väg det tar framöver har det varit väldigt kul att inleda den bekantskapen. Massa smått däremellan. Kommer även fortsätta hända saker i början av den kommande veckan. I morgon ska jag nämligen till optikern för att prova ut nya glasögon. Fick det (nya glasögon alltså) i födelsedagspresent i höstas men av olika skäl har det inte blivit att jag kommit mig för förrän nu. Har ingen aning riktigt vad jag vill ha för bågar, så det ska bli himla spännande att se vad jag kan hitta. Kanske något lite liknande det jag har, kanske något helt annat. Förhoppningsvis kan man få lite najs tips av personalen. Det får visa sig. Risken är väl att jag som är så dålig på att bestämma mig kommer få tillbringa en oproportionerligt stor del av dagen med att vela och välja. Ska bli roligt i vilket fall, också kul att veta hur mycket synen förändrat sig sedan senast jag bytte glasögon (tio år sedan i sommar).

Ägnat kvällen åt att se en helt okej underhållande men inte lysande film och dricka en öl. Trevligt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home