Sunday, March 19, 2023

De sista reafynden

Ingen söndag som märker ut sig egentligen. Men alltid skönt när man vet att det antagligen väntar en ganska lugn vecka. I går kom jag mig för att knalla ner till bokhandeln för att se om jag hittade något på reaslutspurten med 50% på reapriset. Visst märktes det att rean pågått ett tag och att det gått åt en del, men kom därifrån med en novellsamling av Camus, Bergmans Laterna magica och en bok där Jerry Seinfeld samlat alla skämt han skrivit. Den sistnämnda är väl inget man kommer plöja direkt, men kan vara kul att ha och bläddra i emellanåt, kan vara värt de 35 spänn jag fick betala för den. Att det var lite urplockat mot när jag var där i början av rean ser jag dock bara som positivt, för det visar ju att folk varit där och handlat. Glädjande också att det vad jag såg bara fanns ett exemplar kvar av Hasse Ekman-biografin jag fyndade sist.

I morgon tänkte jag börja läsa någon av de reafyndade böckerna, och så tänkte jag röra ihop en köttfärssås av något slag. Det är bra att kunna ha ett par portioner av i frysen för dagar när man inte har ork eller lust för att göra något mer avancerat än att koka makaroner och värma lite sås i mikron. Ska även försöka få tag i frisören för att boka en klipptid. Börjar bli lite för långhårig som det är nu. Kan bli en späckad dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home