Wednesday, April 19, 2023

Långa dagar tar på krafterna

Var alltså i väg på ett litet kvällsuppdrag i dag. Sedan har jag suttit med texten fram till ganska nyss. Så jo, jag är rätt trött. Men det har gått bra i vilket fall.

Har väl annars varit fokus på jobbet mest hela dagen. I väg på en grej i förmiddags, sittande med diverse småjobb under dagen, en snabb måltid och sedan i väg på dagens stora jobb. Det har varit full fart får man väl säga. Men det ska det väl vara med bara ett par dagar fram till deadline. Ska sova på texten jag skrivit i kväll, sedan har jag två lite kortare texter kvar att skriva i morgon. Dock lite oklart exakt vad de ska handla om, men det får väl lösa sig.

Var en sväng bortåt Örebrohållet på jobbet i kväll. Så nu har jag kört föräldrarnas nya bil dit också. Blir ändå mer och mer bekväm med den. Även om jag fortfarande tycker att backspegeln sitter för lågt så den skymmer lite av sikten. Upptäcker dock fler och fler snitsiga finesser. Som att bilen på något vis läser av hastighetsskyltarna och visar på displayen vad det är för hastighetsbegränsning. Synnerligen praktiskt om man mot förmodan skulle råka missa en skylt. Kan dock konstatera att nya bilar nuförtin har alldeles för bra motorer. Man märker ju knappt om man missat att växla upp och kör på alldeles för låg växel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home