Wednesday, April 12, 2023

Inspirationen slog till

Ägnat dagen åt jobb. Fått ungefär det jag tänkt mig gjort. Börjar väl få läget någorlunda under kontroll även om det är mycket som återstår innan nästa veckas deadline. Det är bara att jobba på.

Kvällen har jag faktiskt ägnat åt skrivande. Fick inspiration till en kort berättelse om minnen och olycklig kärlek som jag passade på att få ur mig. Får man ett uppslag och kan sy ihop det till något slags helhet med början, mitt och slut är det ju lika bra att göra det innan man glömmer bort hela idén. Det har ju hänt förut liksom. Just den här fick inspiration om funderingar kring posten, en kentlåt och att jag häromnatten drömde om en flirt jag hade för ett gäng år sedan och som jag efter drömmen inte kunde motstå frestelsen att googla. När det kombinerades med en formulering jag burit med mig i åtminstone 3-4-5 år utan att veta vad jag ska göra med hände någonting. Så det var najs.

Åt upp det sista påskgodiset medan jag satt och jobbade i eftermiddags. Drack upp den sista påskmusten till middagen. Så då får man väl konstatera att påsken verkligen är över, även om jag har några påskservetter kvar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home