Tuesday, May 16, 2023

Ber om förståelse

Fick ett mail från min bredbandsleverantör ikväll där de meddelade att de kommer öka priset för att nätägaren höjt sina avgifter på grund av ökade kostnader. Man vet ju att det händer ibland och att priserna då och då ändras (även om de märkligt nog aldrig justeras nedåt), men tanken slog mig att det vore spännande att se vad som händer om man svarar med samma mynt. Meddelar att man från och med halvårsskiftet betalar mindre med hänvisning till ökade kostnader. Givetvis med den käcka lilla disclaimern "Att sänka ersättningsnivåerna är såklart aldrig roligt, men jag hoppas på er förståelse och är glad över att vara kund hos er". Gissar att förståelsen skulle vara betydligt mindre än vad de ber sina kunder om.

Har annars varit fullt upp med jobb hela dagen. Det jag skulle iväg på imorse blev uppskjutet till nästa vecka, så det blev inga 15 000 steg i dag. Men väl en bit över 8000. Inte så illa det heller. Men när det inte blev av hann jag istället med en annan grej. Så det var inte direkt som att jag blev sysslolös.

Ägnat kvällen åt att kolla på en inte jättebra film. Det har börjat regna vilket jag inte tycker är otrevligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home