Sunday, May 07, 2023

Promenerande

Lugn och skön söndag. Välbehövligt inför kommande veckors race mot vårterminens näst sista deadline. Fortsatte utrensningen av gamla post-its med att plocka undan de som suttit uppsatta på en tavla sedan ett skrivprojekt hösten 2016. Själva tavlan ställde jag ner i förrådet. Har sammanlagt under dagen promenerat omkring 12700 steg. Söndagar är faktiskt ofta de dagar jag går flest steg i och med att jag utöver den dagliga promenaden och en tur till Maxi ofta promenerar fram och tillbaka till föräldrarna för söndagsmiddag. Andra dagar blir det ju sällan några längre sträckor efter att den dagliga promenaden är avklarad. Är väl om jag behöver gå till kontoret eller under hockeysäsongen när man ibland får promenera till och/eller från hallen. Ner till puben om det blir en utekväll är klart. Men bättre antar jag att de flesta av dagens steg är koncentrerade till en enskild promenad än att inte röra på sig alls.

Veckan som kommer blir det fokus på jobb och Eurovision. Så värst mycket annat vet jag inte om det riktigt kommer finnas tid till. Det, och vad den tiden i så fall kommer ägnas åt, lär väl visa sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home