Saturday, April 29, 2023

I mål

Gick i mål med matlagningsveckan med en stroganoff. Den blev tämligen tipptopp. 19 lådor blev det allt som allt i frysen. Det får man ju vara klart nöjd med. Då finns det mat så jag klarar mig ett tag framöver. Nästan som när jag var student och hade frysen full efter att jag hade varit här uppe på besök och fått med mig en kylväska med portionslådor tillbaka. Skillnaden nu är väl att jag både lagat och betalat dem själv.

Inga större överraskningar eller sensationer under dagen. Najs att det är lite långhelg nu. Nya Håkanskivan är bra. Inte sensationellt så som de var för 10-15 år sedan, men det är ju heller inget man kan förvänta sig. Sådana explosioner är det ju i princip ingen som ger ifrån sig 23 år in på skivkarriären.

Om Modo går och förlorar den sjunde matchen och låter det gyllene läge de hade glida dem ur händerna - ett scenario som inte alls känns osannolikt - alltså, då finns det nog inget annat att säga än att de är en riktig loserförening.

Tråkigt att kvällens Bäst i test var det sista man såg av programmet. Tycker det är ett småtrevligt program i all sin enkelhet, men jag kommer vägra titta när det går över till fyran. För så bra att man orkar massa jävla reklam är det inte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home