Thursday, April 27, 2023

Matlagning och hockey

Även dagens matlagning gick synnerligen utmärkt. Blev den rätt som i receptet heter lövbiff gourmet men som så länge jag kommer ihåg mest kallats för lövbiffsgrytan. Är väl strängt taget ingen gryta, men den kom att kallas så ändå. Var lite av en favorit när jag växte upp och jag tycker fortfarande mycket om den. Ganska snabb och smidig att göra, bra resultat för liten insats. Blev mycket smarrigt även den här gången.

Synd att Linkan inte blir kvar i BIK, även om det inte är särskilt överraskande att han lämnar. Verkade ju som att han var i valet och kvalet om han skulle förlänga redan i fjol så tippar att han kanske är sugen att testa utlandet eller så. Hade inte haft något emot om Cockerill heller hade blivit kvar, hade kunnat vara spännande att se vad han hade kunnat göra om han fick en skadefri säsong. Samtidigt grämer jag mig inte lika mycket över att han lämnar som jag ser på nätet att en del andra gör. Han var snabb som tusan på skridskorna, men sedan hände det sällan särskilt mycket mer. Kan man få in lite fler poäng för de pengarna vore det en uppgradering.

De två nya norrmännen känns som hur helst spännande. Där känns det som att Torsten kan ha gjort ett fynd om de får bra utveckling på grejerna. Blir intressant att se vad mer som kommer inte framöver. Om jag räknat rätt har man just nu sju backar och åtta forwards, ska vi gissa på att man siktar på en trupp om åtta backar och 13-14 forwards?

I morgon ska det lagas stroganoff.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home