Thursday, September 14, 2023

Av nostalgiska skäl

Vardaglig och vanlig torsdag. Har jobbat en del, och sedan även inte jobbat en del. Ungefär så som en vardag är med andra ord. Fick se att Den nakna pistolen visades på tv ikväll så bestämde mig för att se den för att se om den var lika festlig man mindes den. Det var den väl inte riktigt, men då var jag i allt väsentligt också fortfarande ett barn senast jag såg den. Men visst, den håller ändå hyggligt fortfarande. Inte så många fruktansvärt åldrade skämt som hade kunnat befara även om där såklart fanns ett och annat som inte hade passerat i dag.

Skönt promenadväder i dag för övrigt. Mulet och sådär 13-15 grader. Tämligen utmärkt att promenera i då man inte blir så varm och svettig. Eller ja, första gångerna det blir den temperaturen på våren blir man ganska varm och svettig av det men då är man ju också van vid betydligt kyligare väderlek. Samma fenomen som när man tycker det är ganska kallt när det är fem plusgrader första gångerna på hösten, men ganska varmt när det blir samma temperatur i exempelvis februari.

Imorgon när jag jobbat färdigt för dagen ska jag dricka ett glas vin hade jag tänkt. Det ska bli gott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home