Wednesday, September 20, 2023

Galen dag

Lätt galen dag idag. Har fått i ett hela dagen ända sedan klockan ringde vid sju imorse. Jobb och jobb och jobb och så tvättstugan på det. Kände mig helt urblåst i skallen när jag var färdig för dagen. Vet inte riktigt hur det gick till men på något vis lyckades jag utöver reportaget jag var ute på på morgonen få två telefonintervjuer gjorda, och alla tre texterna skrivna. Då tyckte jag att jag var värd att ge mig själv en klapp på axeln och ett glas vin frampå kvällen. Särskilt som jag som sagt mitt allt lyckades tvätta också.

Nu börjar det dock lätta lite grann jobbmässigt. Är inte färdigjobbad för det här numret, men de stora tunga grejerna är gjorda. Nu gäller det bara att få det sista på plats under morgondagen. Sedan är ytterligare en tidning avklarad.

Inte hunnit göra så värst mycket mer än jobbet och tvätten, men såg om Hasse Ekmans Sjätte skottet nu ikväll. Slog mig att den nog skulle kunna bli jäkligt bra som nyinspelning.

Ska bli skönt att klockan inte ringer jättetidigt imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home