Monday, April 08, 2024

Inte så upplyftande

Vardaglig jobbdag. Kände när klockan ringde i morse att jag måste hitta något sätt att försörja mig utan att behöva jobba. Att behöva kliva upp och jobba och jobba jobba och jobba och jobba och jobba och jobba och jobba varje (var)dag i typ 30 år till, det är ingen upplyftande tanke.

Men med det sagt har väl dagen ändå flutit på någorlunda. Fått det gjort som skulle göras och så.

Hade hoppats på att buda hem en skiva med en låt som betyder mycket för mig på nätauktion igår. Men glömde bort tiden. Blev lite less när jag insåg det. Fast det visade sig i och för sig att det inte hade spelat någon roll för den hade ändå stuckit iväg mer än jag hade varit beredd att betala för den. Tråkigt sådant, att andra absolut vill ha samma grejer som en själv.

I morgon sak det jobbas mer. Såklart. Sedan får vi se fram på kvällen om hockeysäsongen tar slut för BIK:s del eller om det blir match igen på torsdag. Hoppas på det senare.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home