Tuesday, March 20, 2007

Ännu ett trist släpp

50 cent (US), Pet Shop Boys (UK), Velvet Revolver (US), Mando Diao (S), Gentleman (DE), Anna Ternheim (S), Clipse (US), Shout Out Louds (S), Fibes, oh Fibes (S), Uffie feat. Feadz (FR), Black Label Society (US), Hatesphere (DK), Tonedeff & Pack FM (US), La Phaze (FR), Mohair (UK), Mapei (S), The Doits (S), The Touch (S)

Alltså kom igen, 50 cent? Hur i helvete har Kleman & Co tänk där? Det måste vara den sämsta bokningen sen Linkin Park, om inte sämre till och med. Det är nästan så man börjar undra om rockparty börjar tröttna på festivalen när dom gör sånna bokningar. Pet Shop Boys är väl lite halvkul kanske men dom har jag sett förut så det är inget som gör mej sugen på att köpa biljett direkt. Velvet Revolver är en hyggligt kass bokning det också, dom var ju föredettingar redan när dom släppte sitt första album.
Ska man säga något positivt om detta bandsläpp så är ävl Mando Diao en hygglig bokning och även Shout out louds och fibes, oh fibes är sånt man kan tänka sej se (hade kunnat lägga in Anna Ternheim där ocskå men hon ska ju vara rätt tråkig live sägs det). Sen är dte bra att det inte var översvämamt av hrådrock som dom tidigare släppen har varit.

Hittills i år så har festivalen ett riktigt aptråkigt program faktiskt, speciellt om man ser till årets headliners. Den enda akt som jag direkt blir toksugen på att se när jag kollar igenom listan på klara artister är Säkert!, kanske mest för att det blir hennes absolut första spelning som/med Säkert!. Se är det så klart en del grejer man kan tänak sej att se också men inget så man tycker liksom wow det här måste jag bara se.

Men ska jag säga vad jag tror så tror jag att det här kan bli den sämsta festivalen på länge rent ekonomiskt (och även artistmäsigt). För när man läser i forum och så vidare så framgår det ganska tydligt att folk är väldigt missnöjda med programmet så här långt, och när det dessutom kombineras med höjt biljettpris så ja då är risken väldigt väldigt stor att folk väljer att lägga pengarna på något annat istället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home