Saturday, March 07, 2009

Dags att starta helgens aktiviteter

Ska snart börja med den matlagnign sm kommer att bli helgens primära aktivitet. Ska laga fyra rätter under helgen hade jag tänkt, två idag och två imorrn. Det som kommer lagas är köttfärssås, lövbiffgryta, stroganoff och senapskyckling. Dagens rätter kommer bli lövbiffgryta (eller lövbiff gourmet som dte heter enligt receptet) och stroganoff. Börjar antagligen med lövbiffgrytan för det kan jag nästintill utantill och det är dessutom lätt så det blir en bra mjukstart på helgen.
Innan jag börjar med själva matlagningen ska jag dock diska disken från igår så jag har lite mer yta och så vidare.

Hade det inte varit för att man blir så kladdig om fingrarna när man håller på med matlagning där man faktiskt måste handskas med råvarorna hade jag kanske livebloggat om hur dte går, nu får ni nöja er med en rapport när jag är färdig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home