Saturday, July 09, 2011

Idag är sista dagen på Putte

Nu ska jag nog inte sitta här särskilt mycke längre. Har som vanlgit en del som ska göras innan jag går. Som sagt ska jag gå ltie senare än vanlgit idag, har dock inte bestämt mej riktigt för när än. Tidigast kanske vid sextiden och senast framemot åtta skulle jag tro. Vid åtta spelar Movits och det tänkte jag titta på. Dels för att jag såg dom på rookie för några år sedan och det kan vara kul att se hur dom klarar sej på en större scen (dom spelar i Dalen) och dels för att jag tror att dom kan få till rätt skön stämning förutsatt att det dyker upp lite folk och att vädret håller i sej. Vädret ja, just nu är det soligt och det mesta tyder på att det kommer fortsätta vara fint hela dagen och kvällen. Sjukt gött i så fall.
Nåväl, efter ett par konserter på kvällen avslutas sedan festivalen med den mycket fina trippeln Paper, Concretes och Håkan. Concretes splar samtidigt som Maskinen så risken finns väl att det blir typ jag och tre till som kollar. Dock lär man ju tack vare den krocken slippa fulla brölande Seven Nation Army-idioter på Concretes, det är ju alltid bra.

Slog mej förresten nu att jag måste ta ut lite pengar innan jag drar till festivalområdet. Föredrar att använda kontanter på festival, blir lite lättare att ha koll på sina utgifter då. Plus att det ju är rätt vanligt att man inte kan betala med kort om man kommer på att man ska handla något.

Om inte förr lär jag nog återkomma här inatt, och gör jag inte det så återkommer jag med säkerhet imorgon. Då vet vi om avslutningen blev så magisk som den har potential att bli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home