Wednesday, January 09, 2013

Imorgon bär det av

Imorgon åker jag tillbaka till Kalmar. Både skönt och lite vemodigt, har haft ett par sköna veckor här uppe. Det blev en vit jul med mycket snö. Sen blev vädret visserligen betydligt sämre, men att julen var vit och fin är ju huvudsaken. Det var en kul nyårsfest, som trevligt nog inte resulterade i en grov bakfylla på nyårsdan. Det har varit några roliga kvällar med spel och allmänt tjöt. Jag har sett såväl Toy Story 3 (som jag för övrigt grinade till) som 2001: Ett Rymdäventyr och de sista avsnitten av julkalendern. Just julkalendern kan sammanfattas som att den var bra men att vissa avsnitt mest kändes som transportsträckor, och att vissa delar hade behövt lite bättre regi. Det har ätits enorma mängder julmat, godis, kakor och knäck. Det har druckit en hel del must (senast jag drack något annat till maten var nog någon dag före julafton, bortsett från nyårsafton då när jag drack vin till maten). Jag har varit på ett par hcokeymatcher, vilka båda trevligt nog slutade med Boforsvinst. I början var det lite småstruligt med att få internet att fungera här upp i "mitt" rum så då satt jag i vardagsrummet och köket och surfade ett par dagar. Men det löste sig och sedan har internet fungerat prickfritt. Jag har spelat en hel del NHL på wii och då både vunnit Stanley Cup (igen) och bytt klubb efter att mitt kontrakt gått ut. Tyvärr blev jag sjuk i mellandagarna vilket var jobbigt, men det positiva är ju att jag inte var sjuk på julafton och att jag hann bli frisk lagom till nyår. Dock ledde sjukdomen till att det inte blev någon skridskoåkning då det hunnit bli mildväder och isarna inte längre var åkbara när jag väl blev frisk nog för skridskoåkning igen. Det är jag lite bitter över faktiskt, för jag var verkligen sugen på att åka lite skridskor och hade rentav föreslagit för farsan att vi skulle bege oss iväg till exempelvis IP och åka någon dag. Eftersom jag sällan kommer med den typen av förslag och initiativ annars var det ju typiskt att jag skulle lyckas bli sjuk just den här gången. Vi får helt enkelt hoppas på att det kommer nya chanser någon annan gång, så mycket annat går ju inte att göra åt det.

Men framförallt har det under den tid jag varit här firats jul med allt vad det innebär av umgänge med familj och släkt, julklappar, den tidigare nämnda julmaten, julpynt, granklädning och tomtar. Det var en bra jul. Det var till skillnad från förra julen mycket snö (som sagt) och riktigt riktigt juligt väder, alla verkade hur nöjda som helst med sina julklappar och vi hade det riktigt trevligt och mysigt.

Den här gången skrev jag förresten in rätt telefonnummer när jag bokade tågbiljetten, så nu slapp ag sitta i 40 minuters telefonkö.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home