Monday, May 20, 2013

Det är över

Nu är alltså både ESC och hockey-vm över. Känns nästan lite tomt. Vad ska man ägna sitt egagemang åt nu liksom? Fast å andra sidan, vi vann guld så orka bry sig om något annat liksom. Utöver det fantstiskt härliga guldet kommer jag från VM även minnas Fredrik Petterssons magnifika Pecka Wennberg-straff i kvartsfinalen. Att gå ut i ett så avgörande läge och bomba in en sån är nästan sanslöst. Från ESC å sin sida kommer jag minnas, well, Rumänien. Så klart. Hur ska någon någonsin kunna glömma Rumänien? Antagligen den enda av årets ESC-bidrag som någon överhuvudtaget kommer minnas om tio år.

På tal om ESC förresten så slog jag på tv:n i eftermiddags och upptäckte att SVT visade melodifestivalen från 1974. Lite skillnad mot dagens melodifestival naturlgitvis, men charmigast av allt var att upphovsmännen till vinnarlåten vann ett kuvert som innehöll tusen kronor att dela på. Visst, tusen spänn var mer 1974 än vad det är idag, men ändå. Så härligt torftigt att programledaren räcker över ett kuvert och torrt meddelar att det innehåller tusen kronor att dela på (även tvåan och trean fick kuvert, dessa innehölld dock "bara" 750 respektive 500 kronor).

Insåg för övrigt under dagen idag att jag nog var orättvis i inlägget jag skrev imorse (det om att jag var sur). Är ju knappast som att morsan och farsan kom och störde förmiddagsrutinerna med vilje.

Har inte börjat åska, så det verka lcykligtvis som att åskan valde en annan bana. När jag går och lägger mig (vilket jag ska göra alldeles strax) kommer jag nog dock dra ur datorsladden och nätverkskabeln för säkerhets skull. Man vet ju aldrig vad som händer med vädret medan man sover. Så sent som imorse när jag av någon anledning vaknade till hörde jag lite otippat exempelvis ett par avlägsna åskmuller.

Tur förresten att Sverige vann finalen. Hade Schweiz vunnit hade jag varit tvungen att sluta äta Lindt-choklad. Det hade ju varit ganska hemskt.

Ska hur som helst gå och lägga mig nu. Jag är trött. Exakt vad jag hittar på imorgon får vi se. Men det blir nog inget avancerat, även om nog  vm-guldet ska firas på lämpligt vis.

Återigen: Så jävla gött att Sverige vann vm-guld! Hur härligt som helst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home