Friday, August 02, 2013

Besökte farfar, fick besök av rådjur

Följde med farmor för att hälsa på farfar en sväng i eftermiddags. Tycker farfar verkade rätt pigg och klar idag, och det är ju alltid bra. Kul att se gubben ett tag om inte annat. Fikade där, åt en god kaka och en god bakelse. Ganska trevligt allt som allt. När vi hade varit där följde jag med farmor och åt en pizza. Så åd behövde jag inte göra någon mat idag.

Framemot kvällen kom morsan och farsan hem. Efter att ha tittat på nineties och veckans novellfilm satt jag och tjötade med dem en stund. När jag och morsan satt på utsidan kom plötsligt ett rådjur gående längs vägen. Måste erkänna att jag när jag såg det ryckte till och drabbades av instinkten att gå in ifall rådjuret skulle få någon form av spel och få för sig att anfalla. Eller ja, efter att den första förvåningen över att det plötsligt kom ett rådjur gående på gatan lagt sig förstås. När jag rörde mig noterade rådjuret oss, stannade upp och betraktade oss någon sekund och vände sedan om och sprang iväg. Dagens naturupplevelse.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home