Friday, August 23, 2013

Det blir så

Kollade lite tågtider och bestämde mig sedan för att jodå, jag åker imorgon (eller egentligen idag eftersom klockan passerat midnatt men ni fattar). Så då ringer klockan tidigt imorrn. Hoppas bara att resan ner går bättre än vad det gjorde när jag åkte hit vid midsommar, då var det ju inte direkt någon problemfri resa. Blir skönt att komma hem, men på sätt och vis känns det också lite vemodigt att åka härifrån. Det har varit en bra och trevlig sommar, och när man säter sig på tåget härifrån i augusti är det ju ett symboliskt slut för sommaren. Kanske ännu mer så i år när det mycket väl kan vara sista gången jag tar tåget härifrån ner till Kalmar (har ju bara kvar lägenheten till sista september, efter det vet jag ju inte vart jag kommer bo), och att det sannolikt är sista året jag kunnat vara ledig hela sommaren. Nästa år har jag förhoppningsvis ett jobb, och då blir det ju inte mer än på sin höjd några få veckors ledighet, och då blir det ju inte alls den långa sommarvistelsen här uppe från midsommar och en bit in i augusti. Hur som helst, imorgon ringer klockan tidigt och sedan blir det tåg ner till sydöstra Småland. Men det är då det, nu ska jag titta på Seinfeld innan jag går och lägger mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home