Monday, August 26, 2013

En trevlig sommar

Nu när jag är tillbaka i Kalmar och någon form av vardag börjar det kanske bli dags att sammanfatta sommaren. Det har varit en bra sommar. När jag åkte härifrån ett par datar före midsommar hade jag ingen aning om vad sommaren skulle ha att bjuda på. Då hade jag exempelvis inga planer på att besöka Way Out West, utan inkomst tyckte jag mig inte riktigt ha råd. Men så ngåra veckor senare fick jag ett sms med frågan om jag var intresserad av att jobba på festivalen, och vips blev det inplanerat. Trevligt nog, för som jag nämnt tidigare blev det en riktig toppenhelg. Men sommaren har också bjudit på andra utflykter och trevligheter, jag ahr besökt Frövifors bruksmuseum, Björkborns herrgård, utställningen om Ekmansbacken på Gråbo och några andra ställen. Det blev en jäkligt lyckad sommarfest i slutet av Juli, och det blev både middag på Gastro och fika på Pumphuset. När sommaren började hade jag heller ingen aning om att jag skulle ha nya glasögon, en ny jacka eller ett gäng fina vinylsinglar när jag kom tillbaka hit efter sommaren. Men nu sitter jag här med både nya glasögon, en ny jacka och ett gäng nya fina vinylsinglar. Just glasögonen får nog ses som sommarens stora investering. Det blev ett lite halvspontant inköp efter att ha fått ett fint erbjudande, och jag är väldigt nöjd med köpet.

Jag har spelat en hel del NHL (och vunnit två Stanley Cup), vunnit ett gäng TP-omgångar, spelat en del kort, sett en hel del bra TV, lyssnat på massa bra musik och haft det allmänt gött. Och inte minst har jag klarat mig bra från både åska och getingar. Nu är säsongen visserligen inte helt över för någon av de plågorna, men än så länge har jag upplevt det som en ganska mild säsong för båda. För även om det på sina hålla åskat rejält har jag klarat mig undan ganska bra.

Visst hade jag gärna sluppit att en hörlurskontakt gick sönder och att jag därför var tvungen att köpa ett externt ljudkort för att kunna plugga i hörlurar i datorn, och visst hade jag gärna sluppit beskedet att jag inte får bo kvar i lägenheten längre än september ut. Men allt som allt har det varit en himla bra sommar. En sommar som innehållit både båtåkning, oktoberfest och massor med glass.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home