Sunday, October 20, 2013

Inte vad jag hade tänkt

Blev lite sugen på godis tidigare under kvällen. Kom då att tänka på den där godisbiten jag haft på mitt skrivbord sedan jag flyttade till Hultsfred hösten 2007. Den kunde ju vara lite läge att äta nu när studenttiden definitivt är över och jag flyttat från Kalmar och så vidare. Tiden den godisbiten hörde ihop med är ju liksom slut. Så jag öppnade förpackningen, och stoppade godisbiten i munnen. Då insåg jag att det inte alls var godis i ordets rätta bemärkelse. Det var någon jäkla variant av en halstablett. Halstabletter har visserligen sina poänger, men det är ju inte vad man vill ha när man är sugen på godis.

Lite lustigt dock med tanke på att skälet till att den blev liggande en gång i tiden var att jag inte visste vad det var för smak och var rädd att det skulle vara typ lakrits eller viol eller något annat man inte gillar. Och så visade det sig i slutänden att det inte var någon särskilt god smak. Typiskt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home