Wednesday, November 27, 2013

Ännu en promenad

Tog ännu en hyfsad promenad idag. Mot de östra delarna av stan den här gången. Har nu tagit promenader åt de västra, norra och östa delarna. Återstår gör alltså att gå söderut. Får se när det blir. Beror på när jag känner för det.
När jag bodde i Kalmar blev det ju av naturliga skäl en hel del promenerande i och med att jag nästan alltid gick när jag skulle till stan eller giraffen eller så. Men här har det inte blivit det på samma sätt, så då är det faktiskt rätt skönt att ge sig ut på en spontanpromenad emellanåt.

Blev för övrigt nästan lite ur idag när jag skulle hämta posten och upptäckte att nya Sonic inte hade kommit. Den skulle ju komma idag. Här har jag gått och väntat i flera dagar, och så kommer den inte. Sjukt trist. Men förhoppningsvis dyker den upp imorrn istället. Gör den inte det får jag nog höra av mig till dem och se så de inte råkat skicka den till Kalmar. Det vore ju dumt om den hamnat där liksom.

När jag var ute på min promenad, som för er som är bekanta med Karlskogas geografi kan beskrivas som ett varv runt boåsberget, slog det mig för övrigt att de hus som byggdes för cheferna i Bofors (framför allt Bofors herrgård) är lite elakt placerade. Rakt ovanpå verkstäderna inne i berget. Med stor sannolikhet den enskilda plats i stan som hade bombats hårdast i händelse av krig. Sen kan man nog i och för sig anta att åtminstone herrgården har rätt rejäla skyddsrum, kanske rentav en direkthiss ner i berget, men ändå.

Utöver det har dagen varit lugn. Blev av olika skäl på lite dåligt humör på eftermiddagen. Men efter att ha spelat några NHL-matcher på Wii och vunnit dem stort blev jag glad igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home