Tuesday, November 12, 2013

Udda försäljningssamtal

I eftermiddags ringde telefonen, och på displayen visades ett nummer jag som skrek försäljare. Jag svarade, och förväntade mig naturligtvis en harang i form av "hej det här x, jag ringer från z. Är det Nicklas jag pratar med?". Men istället möttes jag av ett svagt bakgrundssorl, som att jag hörde ljudet från det kontorslandskap där jag föreställer mig att försäljaren i fråga satt medan han tog sats för att presentera sig. Men presentationen kom aldrig. Antingen märkte han inte att jag svarade, eller så hade han missat att han hade ringt upp, eller så blev det något tekniskt fel. För innan jag hann ropa "Hallå?" hörde jag hur försäljaren började prata, närmats slänga käft med, sina kollegor. Jag gav mig naturligtvis inte till känna utan tog tillfället i akt för att lyssna på vad försäljartyperna sa till varandra när de trodde att det inte var någon som lyssnade. Det sades inget särskilt sensationellt (det var mest internt, grabbigt småskämtande), men ändå ganska spännande. Efter en stund tror jag dock han upptäckte vad som hade hänt, för det sista jag hörde var något i stil med "helv...", sen bröts samtalet.
En oväntad händelse som piggade upp vardagen lite grann.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home