Saturday, December 21, 2013

Bredband på gång

Igår var de äntligen och kopplade in så att nya lägenheten är ansluten tillbredbandsnätet. Så idag satte jag mig ner för att bestämma mig för vilken bredbandsleverantör jag ska ha. Gick igenom vilka alternativ som fanns, kikade vilka tjänster de erbjöd och vad de hade för villkor, googlade lite omdömen om de olika leverantörerna, och funderade igenom vad som kändes bäst. Landade till sist i att Banhof nog var det bästa av de tillgängliga alternativen. Så jag klickade iväg en beställning. Nu återstår väl bara att se hur lång tid det tar innan allt är färdigt och jag faktiskt har en fungerande bredbandsuppkoppling.

Annars har dagen ägnats åt lite julförberedelser. Köttbullar har rullats, det har kikats efter de sista julklapparna och det har slagits in paket. Och så har jag besökt den lokala godisbutiken och köpt en marsipangris. Den butiken är lite av min motsvarighet till Babu Bhatt's Dream Cafe (ni som kan er Seinfeld fattar). Sedan jag flyttade hit i höstas har jag passerat den där butiken så gott som dagligen, och jag har nästan aldrig sett någon kund inne i butiken. Det är rentav så man nästan lidit med ägaren/ägarna, särskilt som de vad jag förstått ganska nyligen tagit över butiken. Så idag passade jag på att gå in och köpa en marsipangris. Den kostade lite mer än vad jag hade trott, men det får det vara värt för att stödja den lokala centrumhandeln och en enskild handlares kamp mot de stora kedjorna (indiebutiker är bäst). Och jodå, visst kände jag mig likt Jerry Seinfeld när han första gången är kund hos Babu Bhatt som en god människa när jag handlade där. En hel del mindre självbelåten dock.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home