Tuesday, December 17, 2013

Sista boken

Glömde nämna det, men igår kom sista bandet av Don Rosa Samlade Verk på posten. Precis som övriga band en väldigt fin och trevlig bok. Känns fint att ha allihop nu, men samtidigt lite sorgligt att veta att det inte kommer komma fler sådana böcker på posten. Det har trots allt lyst upp vardagen varje gång man hittat en avi i brevlådan och fått gå och hämta ut ett paket med en Don Rosa-bok (de sista två banden har i och för sig hamnat direkt i brevlådan, men så länge jag bodde i Kalmar fick jag gå och hämta dem). Ungefär tre år tror jag det har tagit att få alla böcker. Lite längre tid än det nog var tänkt från början av förlaget (om jag minns rätt var det sagt typ 1,5-2 år nånting), men det har definitivt varit värt den tiden. Don Rosa Samlade Verk är helt kart ett praktverk rakt igenom. Jag är himla glad att jag fick prenumerationen på böckerna i födelsedagspresent för några år sedan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home