Thursday, December 05, 2013

Fick nycklarna

Fick de där nycklarna idag. Så nu har jag till slut sett lägenheten jag ska bo i tills jag får ett jobb och kan flytta från stan. Helt ok lägenhet överlag. Men köket är milt uttryckt ingen höjdare. Helst skulle jag faktiskt  vilja riva ut och göra om hela köket. Köksluckorna är kanske inte så hiskeliga som morsan gjort gällande, men de är inte särskilt snygga. Däremot är diskbänken jättelåg (är ju ofta så i lite äldre hus), spisen är skitgammal (och dessutom både för hög och för smal) och ytan på diskbänken har nog sett bättre dagar. Kylen är ok, men frysen måste bytas för den är gammal och sunkig. Sen är jag inte helt förtjust i hur hyllor och sånt sitter, och så skulle jag gärna vilja ha en fläkt ovanför spisen. Dock är en sådan omgörning av köket inte aktuell i dagsläget. Känns liksom inte motiverat att lägga de pengar och den tid som krävs i och med att jag ändå inte tänkt bo kvar längre än tills jag får ett jobb. Vad som känns görbart just nu är väl att måla om köksluckorna (och byta handtag på dem), och att förhoppningsvis byta ut spisen och frysen.

Sen är det lite mindre detaljer jag skulle vilja ändra också, som det ju alltid är i en ny lägenhet. Typ tapeter, dörrhandtag, byta hatthylla och lite sånt. Men där får vi väl se vad som är görbart och inte. Sen hade jag inte haft nåt emot att byta golv i hallen och köket också för oj vilken gräsligt ful korkmatta som låg där nu, men det är med största sannolikhet inte görbart. Eller görbart är det kanske, men precis som med köket är det inte helt motiverat eftersom jag ändå inte tänkt bo kvar särskilt länge. Vad som däremot är görbart och som jag redan nu vet att jag kommer göra är att ta bort dörren mellan hallen och det kombinerande sov- och vardagsrummet. Den är mest i vägen, och jag har ju ändå ingen nytta av den. Att plocka bort den frigör faktiskt rätt mycket yta.

Det lär nog bli bra, men det finns som sagt en del grejer jag gärna skulle ändra på. Sen återstår väl som sagt att se vilka ändringar som blir av och vilka som inte blir det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home