Tuesday, December 24, 2013

God jul!

God jul på er! Hoppas ni har, och får det, fantastiskt!

Som alltid började jag julaftonen med en tallrik risgrynsgröt till frukost. Julaftons morgon är ungefär enda gången på året jag äter risgrynsgröt. Det hör liksom till för att det ska bli jul på riktigt. I övrigt har det inte hunnit hända så himla mycket.

Fast jag tittade precis på sista avsnittet av julkalendern, och min vana trogen började naturligtvis grina av det. Sentimental/blödig man ska va då.

På tal om något helt annat kommer farfar bli kvar på lasarettet under dagen. Enligt vad jag hört ska han vara bättre idag än igår, men de vill ha kvar honom liksom. Och gör de den bedömningen är det nog det bästa för honom att vara kvar där. Vid den här tiden på året kan man nog anta att de inte håller kvar folk på slentrian utan ser till att de som kan ska kunna fira jul hemma.
Tanken är väl hur som helst att vi ska åka upp och hälsa på och lite sådär här under dagen. Man får göra det bästa av det helt enkelt.

Min egen förkylning? Ungefär som igår. Inget halsont, men lite förmiddags snuva och lite hosta av och till. Så i det stora hela är jag frisk, men det återstår lite svallvågor om man säger så. Ungefär som förväntat alltså.

Men nu ska jag återgå till dagens bestyr. Typ ta en dusch och sånt, så är jag redo för resten av julfirandet sen.

Återigen: God jul!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home