Thursday, January 02, 2014

Loppisutflukt

Har tänkt att jag ska ha en vägghylla i köket. Så följde med morsan till Mulles loppis i Degerfors i eftermiddags för att se om jag kunde hitta någon lämplig sådan. Det gjorde jag inte. Däremot kom jag därifrån med en bunt fina vinylsinglar som jag bara var tvungen att köpa. Inte fina i betydelsen bra, utan fina i betydelsen underbart torftiga omslag. Blev heta vax med artister som Fjugestapojkarna, Fiskebäcksflickorna och SMU-trion (som märkligt nog inte alls är en trio, utan en kvartett). För att inte tala om hitskivan Bertha Svensson sjunger populära sånger.

I övrigt har dagen varit påfallande lugn. Har typ spelat NHL och tittat på ett gäng avsnitt av Seinfeld. En och annan kaka har ätits, och så ha jag tittat på premiären av antikrundan. Har dock varit rätt trött idag också, så funderar på att ställa klockan lite senare än jag brukar imorgon. Känns som att det kan vara en bra grej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home