Sunday, March 23, 2014

Shoppade lite

Idag ville det sig inte bättre än att jag slog till på en liten sereo/cd-spelare att ha i köket. Har funderat på det ett tag. Mest för att slippa vrida upp vanliga stereon skithögt om jag vill ha musik på när jag diskar eller lagar mat eller så. I och med att jag, till skillnad från i Kalmar, har köket i ett eget rum här har jag liksom fått vrida upp rätt bra för att kunna lyssna där. Så då blev det en tur till elaffärn idag för att se om det fanns något passande. Hittade en liten stereo i passande storlek, så då fick det bli en affär. Var väl lite smått orolig över hur ljudet skulle vara, små apparater har ju ibland en tendens att ha jobbigt lite bas. Men det var en onödig oro, för det visade sig att det låter överraskande bra. Inget för audiofiler kanske, men mer än godkänt för en köksstereo liksom.
Så nu kan jag lyssna på radio när jag äter frukost om jag skulle få lust med det. Det kan ju vara trevligt.

När jag hade packat upp den lilla stereon blev dock återvinningskassen med kartong väldigt full. Så det fick jag promenera iväg för att kasta. Lättare sagt än gjort med tanke på att containern för pappersförpackningar var typ proppfull. Men jag lyckades knöla in allt på något vänster till sist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home