Sunday, March 16, 2014

Nostalgigodis

Fick en present från min syster idag. En sorts godis som fanns när vi var små, och som vi ibland fick när vi var på utflykter med farmor. Cartoonies heter dem. För er som inte är bekanta med Cartoonies kan man säga att det är som små kexkulor med choklad inuti. En sorts inverterad kexchoklad skulle man nästan kunna säga. På den tiden vill jag minnas att det var en surfande delfin på förpackningen. Det kanske det är fortfarande i och för sig. Men förpackningen var sådan att när man öppnade påsen så fanns det är ett antal "portionspåsar", och det var en sån påse jag fick från min syster.

Hur som helst har inte sett Cartoonies sen jag var liten och helt sonika utgått ifrån att de inte finns att tillgå länge, men min syster hade tydligen hittat det när hon var i Norge nyligen. Det var väldigt trevligt att få äta Cartoonies igen. Det smakade precis som jag mindes det. Nostalgigodis är det bästa godiset.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home