Thursday, April 24, 2014

En torsdag 2014

Eftersom det var fint väder men lite för blåsigt för balkongen, och eftersom jag ändå inte hade något särskilt för mig, passade jag på att ta en promenad i eftermiddags. Det var trevligt. Jag gillar att promenera.

Har även vikt och lagt in den numera torra tvätten i garderoben. Och ställt undan torkställningen.

Däremot gick jag inte på bostadsrättsföreningens årsmöte som var under kvällen. Kände att jag inte riktigt hade varken ork, lust eller intresse. Visst, det finns väl några grejer som kanske hade kunnat vara värt att ta upp (tvättiderna), och det är ett par grejer i resultaträkningen som går att ifrågasätta och som hade kunnat vara kul att få svar på. Vad är exempelvis undangömt i posten övriga kostnader (som är den tredje största posten i resultaträkningen)? Och hur kommer det sig att personalkostnaderna är så höra när föreningen vad jag vet inte har några anställda? Men jag har inte tänkt och bo kvar här så länge att något av det riktigt känns värt att stri om (stri är Karlskogamål för att typ ifrågasätta och vara jobbig/envis/tjatig). Jag tycker helt enkelt inte att det känns så jäkla viktigt.

Och ja, att Lilliz är klar för Bofors nästa säsong känns great.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home