Friday, April 18, 2014

Film och The Pitch

Tittade på Tintinfilmen nu under kvällen då den visades på tv. Har inte blivit av att jag sett den förut, så då tyckte jag det kunde vara dags nu när den visades och ändå inte krockade med något annat.
Var väl helt ok, men störde mig lite på att de rätt grovt gått ifrån originalhistorien i de album den är baserad på. Också var det väl i ärlighetens namn någon lite för lång actionscen för mycket. "Kranfäktningen" var ju exempelvis mest tröttsam. Men helt okej underhållning för en kväll liksom.

Sedan zappade jag runt lite och upptäckte att Kunskapskanalen har börjat visa The Pitch. Det vill säga den tv-serie jag och Jenny använde som empiriskt material i vår uppsats. Himla kul att det har börjat visas på svensk tv. Synd  bara att det fått så dålig sändningstid (vid 22-tiden på fredagar). Kan absolut rekommendera The Pitch, särskilt om man är intresserad av kreativa processer och dylikt. Klart sevärd serie.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home