Sunday, September 28, 2014

Inga större överraskningar typ

Ganska vanlig söndag idag får man nog säga. Gjort inget särskilt under dagen, och sen åt jag nere hos föräldrarna på seneftermiddan/förkvällen.

Dock har ett litet problem uppstått under helgen. Det är en i huset mittemot som tämligen punktligt kommit från jobbet vid samma tid varje dag (sitter man på balkongen hyfsat frekvent får man rätt bra koll på kvarterets regelbundenheter). Det har varit utmärkt när man suttit på balkongen, för då vet man vad klockan är när hon går förbi. Men nu har hon hållit på och flyttat under helgen. Så då har man ju plötsligt inga hållpunkter alls ifall man sitter där ute. Nu är väl det kanske inget jätteproblem just n eftersom dagarna blir allt kortare, och rimligtvis blir det inte så värst mycket sittande där ute alls framöver (jämfört med nere i södern där jag bodde förut är ju säsongen lite kortare här, vilket framförallt märks på hösten). Men skulle det vara så att jag bro kvar här framåt våren, då kan det ju bli ett problem. Får nog sätta mig vid fönstret här framöver och studera ifall det är någon mer i huset mittemot som är lika punktlig. För att ta med sig en klocka ut är ju alldeles för jobbigt.

För övrigt är, som jag konstaterade på twitter igår, keytarist ett ord man har tillfälle att använde alldeles på tok för sällan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home