Friday, December 26, 2014

Mellandagsmiddag

Idag var det dags för den årliga mellandagsmiddagen hos farmor. Kalkon stod på menyn. Det var gott. Sen gick jag hem (eller well, eftersom jag fortfarande är kvar hos morsan och farsan var det dit jag gick) och tittade på På spåret. Längs vägen gick jag förbi en gubbe som låg i en slänt. Som tur var var jag dock inte först utan det var andra där som hade tagit hand som situationen, så jag kunde fortsätta hem. När resten av familjen gick förbi någon minut senare (jag var lite före eftersom de går rätt långsamt och jag hade bråttom hem till På spåret) hade polisen dykt upp och tagit hand om gubben. Kan väl tycka att en ambulans hade kunnat vara på sin plats. Men å andra sidan kan det ju mycket väl ha varit någon som polisen kände igenom och tämligen säkert kunde säga att han hade druckit alldeles för mycket. Huvudsaken är väl hur som helst att inte blev liggande ute i kylan, för då hade det kunnat sluta illa. På spåret gick bra. 39 poäng drog jag in. Det är jag nöjd med, men lite grämer man sig ju över att man inte tog sig över 40-poängsgränsen när man var så nära. Har även ätit en chokladtomte idag. Den var god.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home