Wednesday, January 28, 2015

Aktiv dag

Har fått väldigt mycket gjort idag. Eller snarare fick jag väldigt mycket gjort under morgonen och förmiddagen, sen fanns det inte så mycket kvar att göra på eftermiddagen. Faktum är att när det var fem minuter kvar till den tid jag vanligtvis kliver upp kunde jag konstatera att jag hade fått mer gjort än vad jag vanligtvis gör på en dag. Då hade jag redan hunnit köra ett par tvättmaskiner (plus hängt upp tvätten), diskat, burit ner en kartong med tidningar i källaren, plus cirka alla de vanliga morgonsysslorna. Och hade det inte varit för att det regnade som sjutton under förmiddagen hade jag säkert fått både promenad och livsmedelsinköp gjort före lunch också.

På tal om något helt annat nämnde jag ju häromdan att jag hade lite känningar i halsen. Mycket riktigt fick jag sedan lite halsont, men inte så farligt faktiskt. Det har inte varit sådär som det kan vara ibland att man har göront i halsen och det nästan blir plågsamt att äta. Utan det har varit ett ganska milt halsont. Just nu känner jag inget alls i halsen, men av erfarenhet misstänker jag att jag kommer ha ont i halsen när jag vaknar imorgon men att det sedan går över under dagen (vilket sedan upprepas ett par dagar innan det slutgiltigt ger med sig). Har dock inte haft några andra förkylningssymptom vilket känns skönt. Nu under eftermiddagen och kvällen har jag i och för sig börjat hosta lite, men jag har inte känt av varken feber eller snuva eller så. I alla fall inte än, men jag hoppas att det fortsätter så även om man inte ska ropa hej för tidigt. Idag har jag väl visserligen känt mig ganska trött under delar av dagen, och stundtals rätt seg i kroppen, men det har nog andra skäl än en eventuell sjukdom. Hade ju tvättdag idag, så jag fick kliva upp hemskt jäkla tidigt för att hinna claima min bokade tvättid, och sen var det ju som tidigare nämnt full aktivitet under förmiddagen, så att jag varit (är för den delen) lite trött är ju inte så konstigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home