Sunday, January 25, 2015

Stillsam söndag

En lugn dag, tämligen oanmärkningsvärd. Bra promenadväder dock, om än hemskt halt på sina ställen (som det ju blir när det är nyplogat). På tal om bra promenadväder var det helt perfekt promenadväder i fredags. Då var det så skönt att vara ute att gå så när jag kom hem och tittade på klockan hade jag varit ute en inte alls oansenlig stund längre än vad jag trodde att jag hade varit. Kändes som att jag hade varit ute i kanske 40 minuter, men i själva verket var det en bit över en timme. Älskar när det är sådana promenadförhållanden. När det aldrig blir för varmt, när man inte fryser, när det inte blåser, när det är en härlig dag sådär i största allmänhet. Ja ni fattar.

Mindre härligt är att jag under i stort sett hela dagen idag haft lite halvkänningar i halsen. Får hoppas att det inte är ett tecken på att jag börjar bli sjuk, för det har jag verkligen varken tid eller lust till för tillfället. Dessutom var jag ju förkyld så sent som i början av december, så det känns ju som det blir lite tätt inpå liksom. Men nu ska man inte ta ut någonting i förskott, förhoppningsvis är det inget mer än just lite halvkänningar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home