Wednesday, January 07, 2015

Snö och must

Snöade igår kväll. Så idag var egentligen första dagen under vintern som jag var ute och gick i ett snölandskap. Gött det. Nu tyder väl väderrapporterna på att det inte kommer ligga kvar så värst länge, men man får glädja sig åt det lilla antar jag.

När jag var på Konsum i eftermiddags hade de fyra flaskor julmust kvar. De flaskorna köpte jag såklart. Klarar mig kanske inte riktigt hela säsongen ut på det jag har kvar nu, men skulle det behövas hoppas jag på att kunna "låna" några från morsan och farsan. Säsongen slutar på tisdag (tjugondagen ni vet), och jag har i skrivande stund sju vanliga must och två av den bourbonfatslagrade finmusten kvar. Så skulle nog egentligen behöva kanske 2-4 flaskor till för att klara säsongen utan att snåla i onödan. Men det får väl lösa sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home