Sunday, February 15, 2015

De senaste dagarna

Häromdagen bad mig farmor att komma upp och se om jag kunde fixa hennes mobiltelefon, för den fungerade inte sa hon. Jag är ju inget spjut på teknik, men jag kunde ju i alla fall titta och se om jag hade någon idé om hur det skulle gå att lösa. Jag löste problemet fort och utan något större problem. Telefonen var avstängd.

För övrigt löste det sig himla smidigt med den där felleveransen av böcker. De skulle skicka boken jag egentligen skulle ha omedelbart, och jag fick rentav behålla extraexemplaret av boken jag felaktigt fick två exemplar av. Himla generöst av adlibris tycker jag. Nu har jag ju något att ge bort i present om/när jag hamnar i ett sammanhang där det är lämpligt att ha med sig en present. Exempelvis när någon fyller år eller om jag blir bortbjuden på middag eller så. Det finns ju lite olika tillfällen i livet då man bör överräcka en present.

Eller ok, det kan eventuellt ha varit ett litet glapp i batteriet på farmors telefon. För syns skull öppnade jag luckan och tryckte lite på batteriet medan jag tryckte på on. Mest för att inte genera farmor allt för mycket över att telefonen inte var på.

Bra promenader både igår och idag för övrigt. Dock blåste det lite kallt i motvind idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home