Tuesday, March 24, 2015

Vem ringer jag?

Häromdagen fick jag stopp i toaletten. Inget grovt stopp, jag behövde bara peta lite med en pinne för att det skulle släppa, så det var inget större problem. Men så slog det mig, att skulle jag få ett rejält stopp i avloppet eller något annat fel i lägenheten som jag inte kan åtgärda själv (och jag är galet ohändig) har jag ju ingen aning om vart sjutton jag ska vända mig. Tidigare har jag alltid bott i hyresrätt, och då har det ju bara varit och göra en felanmälan och vänta på att en vaktmästare eller dylikt ska dyka upp. Men nu, sedan drygt ett år tillbaka, bor jag i en bostadsrätt, och här finns inte ens en fastighetsskötare eller någonting. Så skulle det bli något har jag som sagt ingen anings alls om vart jag ska vända mig. Det borde jag nog ta reda på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home