Sunday, April 19, 2015

Chockerande upptäckt

Tämligen lugn söndag. Som de flesta söndagar. Just det finns nog inte så mycket mer att säga om.

Hälsade på morsan och farsan en sväng. Då kom det fram att de fått för sig att jag ska dela sovrum med farsan när vi är i Berlin. Det kan de ju glömma. Jag ska ha ett eget sovrum, punkt slut finito. Något annat är inte ens uppe för diskussion. Jag tänker inte dela sovrum. Dels eftersom jag inte pallar att sova i samma rum som andra. Jag värderar min nattsömn otroligt högt, och alla mina år som ensamboende har gjort mig väldigt känslig för rörelse och ljud i det rum jag sover. Jag behöver helt enkelt få vara för mig själv när jag sover. Dels också eftersom det inte kommer funka  med våra väldigt olika dygnsrytmer. Men mina föräldrar har svårt att greppa det där. De inser inte riktigt att jag blivit vuxen, att jag behöver mer space än när vi i min barndom åkte på familjesemestrar. Fan, jag fyller 30 i höst, de kan faktiskt inte förvänta mig att jag ska dela rum med farsan som en annan tolvåring.
Nåväl, det löser sig väl. Men lite tröttsamt är det. Särskilt som jag hela tiden, i alla fall sedan det här med lägenhet istället för hotell kom på tal, varit tydlig med att jag ska ha ett eget sovrum.

På tal om något helt annat har jag inte så mycket att tillägga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home