Monday, April 06, 2015

Mycket bra

I eftermiddags tittade jag på dagens matinéfilm, Flickan från tredje raden (1949). Väldigt bra film. Väldigt Hasse Ekmansk på sina ställen, som infallet att mitt i vad som i huvudsak får sägas ha varit ett drama slänga in vad som måste vara en av filmhistoriens roligaste självmordsscener. Han är (well, var) en sann mästare den gode Ekman.

När jag satt och tittade på filmen kändes det för övrigt som en film som det vore intressant att se en nyinspelning av. Skulle inte krävas många uppdateringar för att historien skulle hålla för att utspelas även i nutid. Tror att det hade kunnat bli riktigt bra faktiskt, fast antagligen inte lika bra som originalet förstås.

Imorgon visas Bohus Bataljon som matiné. Den vill jag minnas att jag sett, och att det var bra. Så den kommer jag nog också titta på om jag hinner. Dock ska jag tvätta imorgon, så vi får väl se lite hur det hinns med mellan turerna till tvättstugan och alla andra dagliga sysslor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home