Wednesday, April 01, 2015

Mycket snart är etapp 6 avslutad

Imorgon kommer jag sannolikt läsa ut sjätte delen av På spaning efter den tid som flytt. Ganska mycket tidigare än vad den ursprungliga tidplanen sa. Sen kommer jag nog plocka upp den sista delen veckan efter påsk. Ska bli så himla spännande att se hur det går med allt. Frågan är bara vad jag då ska ha för projekt som pågår.

Bör väl dock tilläggas att jag i alla fall tror att jag sannolikt kommer läsa ut del sex imorgon. Farmor ringde här förut och jag lyckades lova att följa med till djursjukhuset i Karlstad imorgon för att hämta hennes hund som tydligen varit där för någon sorts ingrepp. Och eftersom farmor är inbladad finns väl eventuellt en risk att det drar ut lite på tiden.
Man kan väl dock hoppas att veterinären ger henne strikta order om att se till så att Garbo (hunden alltså) går ner i vikt. Det hade behövts. Hon är ganska tjock den hunden.

På tal om tjock handlade jag årets påskgodis idag. Det råkade bli rätt mycket. Inte lika mycket som förra året då jag råkade handla uppemot 1,5 kilo. Men ändå ganska mycket. Blir ju av någon konstigt anledning lätt så när man går i lösgodishyllan och plockar. Får hålla tummarna för att det kommer några påskkärringar i år. För att trycka i mig alltihop själv känns såhär på förhand inte superlockande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home