Sunday, May 10, 2015

Hotellkväll

Sitter här på ett hotell vid Arlanda. Eller i ärlighetens namn en bit ifrån, men tillräckligt nära för att kunna se vilka flygbolag de startande planen tillhör. Inget fancy direkt, men klart funktionellt. Hade, utifrån vad som sagts tidigare, trott att jag skulle få ett eget rum, men där hade jag naturligtvis fel. Denna natt delar jag rum med mina föräldrar. Det får väl gå, det är ju bara en natt. En kort natt till och med, då jag måste kliva upp tidigt tidigt imorgon för att både hinna äta frukost och göra mig klar i tid för att hinna med transfern till flygplatsen. Visserligen går inte planet förrän vid halv elva, men ni vet ur det är. Man behöver vara där ett tag i förväg och så vill man ha lite marginal och allt det där, så vi kommer lämna hotellet redan vid åtta imorgon bitti. Får väl således bli att ställa klockan på typ sex eller så.
På grund av den tidiga väckningen lär nog första kvällen i Berlin bli ganska lugn. Lutar nog åt att det blir något i stil med ett par öl på någon bar i närheten av där vi bor. Vet att ett ganska intressant mikrobryggeri ska ha en egen bar i de kvarteren, så det kan ju vara något att undersöka närmare. Men äsch, det får väl visa sig imorgon. Det enda som jag helt och fullt bestämt är som sagt att det blir finmiddag och sedan indieklubb på onsdag. Utöver det är jag tämligen flexibel. Det är ju knappast som att det saknas alternativ i Berlin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home