Wednesday, June 17, 2015

Enformigt

Har alltså tillbringat större delen av dagen åt enformigt arbete av typen titta på siffror på ett papper skriva in siffrorna i ett exceldokument. Inte skitroligt om man ska underdriva lite. Tro mig, ni vet inte vad enformigt arbete är förrän ni tagit bort 900 skrotade fjärrvärmemätare ur datasystemet. Fast med det sagt har det gått rätt okej ändå. Kommer göra samma sak imorgon, men sen tycker jag allt att det får räcka. Som jag sa igår har jag ingen som helst lust att lägga över en vecka på det där. Då har jag betydligt bättre saker att lägga tid på. Mitt lilla skrivprojekt exempelvis.

För övrigt är det högst tveksamt om jag har några skor jag kan använda imorgon. De röda mockaskorna vill jag av förklarliga skäl inte gå ut med då det enligt uppgift ska bli regn, gympaskorna är dyblöta efter att jag promenerade hem genom regnet i dem i eftermiddags, och när jag tog en promenad till systemet efter att jag varit hemma och bytt skor lossnade sulan på ena kängan (typ de enda skor jag haft som jag kunnat ha i blött väder utan att bli blöt om fötterna). Så det återstår att se hur jag löser det imorgon. Sedan måste jag förstås köpa ett gäng nya par skor på lite längre sikt, men det hinner jag ju inte till imorgon bitti.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home