Tuesday, June 16, 2015

Mer än det var sagt

Har idag visat sig att det där morsan mer eller mindre anmält mig som frivillig till att göra på hennes jobb är betydligt mer omfattande än det först var sagt. Det som var sagt var att det handlade om en dags arbete, möjligtvis två. Nu har det krupit fram att morsan tror att det är arbete ända fram till månadsskiftet. Över en vecka. 1-2 dagar kan jag ställa upp på, men inte en chans att jag tänker offra en hel vecka på det där. Jag har annat för mig som behöver göras, jag har inte tid att med kort varsel avsätta en vecka för något jag egentligen inte är särskilt sugen på att göra. Dessutom kan jag tycka att det är respektlöst att bara anta att jag med väldigt kort varsel ska kunna offra över en vecka. Jag må vara arbetslös, men det betyder inte att jag är sysslolös. Så att jag skulle ägna mig åt det där ända fram till månadsskiftet är inte ens uppe på bordet vad mig anbelangar.
Och som sagt, jag stör mig på att mina föräldrar behandlar mig som en jävla tolvåring när det gäller sånt här. Fråga gärna om jag kan och vill, men är svaret nej så är det nej. Och utgå inte ifrån att jag kan och vill utan att fråga. För det, det är respektlöst mot mig och mot min tid.

Imorgon ska jag hur som helst dit, så då ringer klockan hemskt tidigt. Det kan jag inte påstå att jag ser fram emot. Sen har jag även fått stryka cirka alla planer jag hade för morgondagen. Det gör mig inte heller direkt mer positivt inställd till det hela. Men men, när jag väl är där får jag väl i alla fall låtsas le och göra det bästa av situationen.

På tal om något helt annat är Summer Party-spellistan klar nu. Så gott som i alla fall. Ska göra en genomlyssning innan den publiceras så det kan vara så att någon enstaka låt byter plats, men i allt väsentligt är låtordningen satt. Spontant känns det som att det är en väldigt bra lista i år. Känner att jag har bra dynamik i både låtval och låtordning. Just nu känner jag mig extra nöjd med sista tredjedelen. Där känns det verkligen som att jag fått till det. Men som sagt, genomlyssning återstår, så jag återkommer i ämnet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home