Sunday, July 26, 2015

Infall och matlagning

Fick ett infall igår kväll och gick ner till puben. Var inga bekanta där dock så blev mer att jag tog en öl och tittade på folk. Ganska stillsamt sådär. Lyckades dock med konststycket att somna på soffan när jag kom vilket väl var sådär bra. Men sånt som händer.

Idag har jag hur som helst lagat mer mat i min nya slowcooker. En egenkomponerad (eller improviserad) gryta. Olika grönsaker, fläskkött, diverse kryddor, öl. Det blev skitbra. Och så blev det tillräckligt mycket över när jag ätit för att kunna ställa hela fyra portionslådor i frysen. Det är ju typ toppen.
Nu får vi se vad jag lagar härnäst. Någon annan sorts egenkomponerad gryta skulle jag gissa på. Roligare att hitta på eget än att följa recept ju. Fast det blir nog inte förrän om ett tag skulle jag tro. Råkade köpa ett på tok för stort paket köttbullar som måste ätas upp till veckan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home