Friday, July 31, 2015

Ispremiär

Var på BIK:s ispremiär idag. Det var trivsamt. Väl värt att lägga någon timme på. Även om det känns som att det var ganska nyss hockeysäsongen tog slut (vilket det i och för sig var om man räknar in Stanley Cup, men menar primärt BIK:s säsong nu), är det kul att det börjar dra ihop sig så smått igen. Seriestarten är ännu långt borta (mitten av september), men ispremiären är ändå ett tecken på att det så smått börjar bli dags att försöka bygga upp laddningen inför säsongen.

Slog mig dock på hemvägen att om någon sagt för 10-15 år sedan att jag skulle sätta mig i en ishall och titta på en hockeyträning i slutet av juli, mitt i sommarlovet, hade jag nog trott att personen i fråga fått för mycket att dricka. Men tiderna förändras, säsongsstarten är numera så pass tidigt att lagen får gå på is runt månadsskiftet juli-augusti, och samtidigt har ispremiären gått och blivit ett litet event i sig självt. Skulle gissa att vi var någonstans runt, kanske en bit över, 1500 som var och tittade idag. Det är fler än vad det var som gick och tittade på matcherna när jag började gå på hockey i min barndom. Då spelade visserligen BIK i divivion 2 (motsvarar dagens division 1 i nivå), men ändå.

Vad jag ska göra imorgon återstår att se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home