Saturday, October 03, 2015

Piss!

Bofors - Oskarshamn 2-3 (0-1, 1-0, 1-2)

Typisk Oskarshamnsmatch på det hela taget. BIK gjorde en riktigt dålig förstperiod, och Oskarshamn tog ledningen på ett riktigt skitmål i powerplay. I andra perioden sedan var BIK riktigt jävla bra. Hade ett enormt spelövertag, såg nästan ut som att det skiljde i alla fall en division mellan lagen (skotten slutade 17-2 i andra). Men BIK får inte riktigt utdelning på övertaget. I tredje sedan får Oskarshamn in ett par typiska flytmål som de typ alltid lyckas göra när de här. Skumma jäkla skitmål där det blir konstiga studsar och skit in i mål (deras första var för övrigt också ett sånt mål). Sen kan dom liksom köra sitt vanliga svintrista gnetspel där de bara ställer upp i mittzon så att BIK inte kommer någonstans. BIK får visserligen in 2-3, men då är det bara typ 45 sekunder kvar, så någon kvittering hinner de dessvärre inte få in. Surt med tanke på att de var fruktansvärt mycket bättre än Oskarshamn när de spelade som de ska. Men man får ta med sig andraperioden och vetskapen om att när spelet klaffar så är BIK jävligt bra. När spelet börjar sitta över tre perioder kommer poängen börja ticka in.

Min förkylning? Känns som att det går åt rätt håll. Har inte ont i halsen längre, och känner just inte av någon feber. Däremot har jag varit täppt i näsan under dagen. Och så har jag varit trött som fan eftersom jag sov rätt dåligt natten till idag. Låg i någon sorts tillstånd mittemellan sömn och vakenhet större delen av natten och feberdrömde om att jag var drottning av Sverige i början av 1800-talet (om jag var Fredrika, Charlotta eller Desideria framgick dock inte). Så kan det gå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home