Monday, December 07, 2015

Aktiv dag

Idag har det varit kanske inte fullt upp men en del att göra i alla fall. Fick skjutsa runt en del på farmor då hon skulle iväg för att köpa en stor säck med hundmat och gå på Dollarstore. Och när hon ska handla något då är det inte bara att gå in och handla det man ska ha och gå därifrån, utan det tar sin lilla tid om man säger så. Jag fördrev väntetiden med att gå runt på leksaks- och maskeradavdelningen på Dollarstore och bygga upp en liten bank med bilder till hattventskalendern. Kan vara bra att ha några sådana bilder på lager ifall det skulle behövas längre fram under månaden.

Sen har jag varit hos frisörn och nere på stan och allt vad det varit. Så jag har varit rätt långt ifrån sysslolös under dagen. Och jag som hade tänkt ägna början av veckan åt att komma igång med läsning av en ny bok. Men det får väl bli någon annan dag då. Vill hinna läsa två böcker innan månaden är slut, för då landar jag på 30 böcker under 2015 och det känns som en jämn och bra siffra. Men vi får väl se vad som hinns med. December har ju en tendens att äta upp rätt mycket av den tid man brukar kunna använda till dylika aktiviteter.

Mer har jag inte att tillägga för tillfället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home