Wednesday, August 03, 2016

Vem vet, kanske råkade jag uppfinna en helt ny rätt

När jag skulle göra mat idag fick jag ett infall och testade att göra en rätt som vi fick i skolan ibland när jag gick på lågstadiet och som jag då tyckte var himla smarrig. Lite svårt kanske eftersom jag egentligen inte har någon som helst aning om vad den rätten bestod av, men jag gick lite på känsla och fick till något som i alla fall till utseendet påminde om den minnesbild jag hade. Det blev ganska bra faktiskt. Smakade visserligen inte som den gamla barndomsrätten, men det var gott. Så allt som allt ändå ett lyckat experiment.

Annars lite mindre balkong idag. Var rätt molnigt på eftermiddagen men till en början gick det fint att sitta där ute ändå. När det sedan drog in lite tjockare moln och dessutom började dra lite småkyligt var det inte så gött längre. Så då fick jag flytta in och sitta på soffan och läsa istället. Eller sitta och sitta, i ärlighetens namn låg jag nog mer än jag satt. Vad nu det spelar för roll.

Imorgon har BIK officiell ispremiär. Den första trevande starten på hockeysäsongen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home