Wednesday, October 19, 2016

Efterskott och förskott

Var nere hos föräldrarna en stund nu under kvällen. Efterskottsgratulerade min syster på födelsedagen. Och blev faktiskt också själv gratulerad i förskott. Min syster bor ju inte här i stan så det var väl lika bra att passa på att gratulera varandra nu när hon ändå är på besök. Gick dit med ett paket, kom hem med fransk cider, Mozartkulor och en fiffig kork för öppnade champagneflaskor. Att få öppna födelsedagspaket två gånger, det är attans i mig inte illa. På tal om födelsedagsfirande måste jag bestämma mig för också om jag ska ha något kalas i år. Det börjar bli dags att ta det beslutet i så fall. Just nu lutar jag åt att det nog kan bli så. Tänker mig något anspråkslöst i så fall. Goda vänner, lite sköna tilltugg, kanske ett fat med madeleinekakor, eventuellt vidare ut på stan för de som önskar. Tar nog det beslutet imorgon.

Funderar annars på om jag ska anmäla mig till nanowrimo i år. Har en romanidé jag klurat på ett tag och då kan det ju vara ett bra sätt att få en spark i baken och faktiskt ta tag i det på allvar. Dessutom lockar tanken att ha en första version av ett manus färdigt om bara lite drygt en månad. Kunde ju vara en kul utmaning om inte annat att se om jag lyckas. Fast jag har inte bestämt mig helt där heller. Tänkte att jag ska planera och skissa upp idén här de närmsta dagarna och se om det känns görbart, om det finns att bygga på så att säga. Så vi får se. Det känns lockande men jag behöver grunna lite på det.

I övrigt inga sensationer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home